Unable To Share Microsoft Office 365 Family Subscription With Family - Error 319087 - Now Solved !

Anonymous
2022-07-02T07:01:45+00:00

Background Facts
MS 365 Family Members Subscription - Valid Till 22 July 2023
No Of Family Members In Family - 5
Case No - 1040989704
Case -

I have added everyone as my family member.
by default they should get the benefits, but they did not.

The Following Screen Appears

So I click Start "Sharing " where this error appears

So Now Family Invite, Start Sharing Is Of No Use !
i have created a new email add but that is also useless.

email invite > above error
Family invite > start sharing > above error

Now Third Option Is Create Link, pls not above picture i have created the link and sent to the invitee.

then it shows

"You're already sharing this subscription. To manage your subscriptions, visit your Microsoft account dashboard."

Create Link Invite > Family Member Accepts The Invite > the below mentioned picture

But The Problem here is

the invitee does not have the benefits of MS 365

So in nut shell The Create Link Is Not Working Also ! Since OneDrive Is Not Updated With 1 TB & MS365 is not upgraded !
it is just sitting there.

Microsoft 365 and Office | Subscription, account, billing | For home | Windows

Locked Question. This question was migrated from the Microsoft Support Community. You can vote on whether it's helpful, but you can't add comments or replies or follow the question.

0 comments No comments
Answer accepted by question author
Anonymous
2022-07-06T18:58:35+00:00

Step 1 : - I removed all the invitee & the family members
Step 2 : - Went into the invitee account, Subscribed To a Personal Monthly Subscription On Trial Basis ! (Cost Involved)
Step 3 : - After About 5 Mins, I Cancelled The Personal subscription Which i took in the invitee's Account.
(Microsoft has promised the refund of the amount i paid in Step 2)
Step 4 : - I went into the main subscriber's account, re invited through the subscription.
Step 5 : - Logged into & accepted the invite in the invitee's Email :)
Step 6 : - Volla the subscription Now Reflects Everywhere as it should :)
Happy And Proud Of My Efforts :)

![](https://learn-attachment.microsoft.com/api/attachments/6e0c4cea-264d-4259-be3a-a6416dae17ef?platform=QnA

Was this answer helpful?

2 people found this answer helpful.
0 comments No comments

48 additional answers

Sort by: Most helpful
  1. Anonymous
    2022-07-05T19:05:38+00:00

    Hi Vaibhav,

    Thank you for posting your query. My name is Clarence and I'll be more than happy to assist with your concern.

    Just to clarify with your query, you already added your family members on your subscription, however they are not getting the benefits of the subscription, am I right?

    Best Regards,
    Clarence

    Yes they r not getting the benefit

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments
  2. Anonymous
    2022-07-05T14:15:15+00:00

    Hi Vaibhav,

    Thank you for posting your query. My name is Clarence and I'll be more than happy to assist with your concern.

    Just to clarify with your query, you already added your family members on your subscription, however they are not getting the benefits of the subscription, am I right?

    Best Regards,
    Clarence

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments
  3. Anonymous
    2022-07-05T08:03:51+00:00

    I’m sorry about that. Please try again, you have really put in effort but tell them what I said. Create a new ticket and say you can’t find your subscription. Until you can see your subscription in your account, we can’t do much. I’m sorry :)

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments
  4. Anonymous
    2022-07-05T07:56:11+00:00

    Thanks for your response. From the screenshot you sent, no it’s not. This will explain the issues you are having. Like I suggested earlier, it’s best you contact Microsoft support and tell them that you can’t find your subscription in your Microsoft account. They will help you with rectifying it.

    Once your subscription shows in that page, you’re good. You can fix the other issues.

    I hope this information helps.

    Regards

    again got bounced of after 3 levels ! (billing and sales)

    to technical support
    where that guy is not responding !

    this is where u feel betrayed and hence the reply of shadow J ! lol

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments