Windows 11, forgot pin and can't use other sign in options

Anonymous
2024-04-13T04:40:49+00:00

I tried logging in with my fingerprint but some reason it didn't work and then said needs pin to sign in, I can't log in to my laptop at all, I forgot my pin and I unfortunately don't have my pin with me to type it out ( I usually have my passwords and pins written down somewhere incase I forget). It doesn't have the "I forgot my pin" option at all and tried disabling the secure boot option in BIOS, didn't do anything. I tried holding down shift+ restart to try entering to safe mode, did not work. I do not want to reset my laptop to lose all of my stuff and I'm at my wits end with this, how do I solve this?

Windows for home | Windows 11 | Accounts, profiles, and login

Locked Question. This question was migrated from the Microsoft Support Community. You can vote on whether it's helpful, but you can't add comments or replies or follow the question.

0 comments No comments

48 answers

Sort by: Oldest
  1. Anonymous
    2024-08-11T20:35:09+00:00

    Exact same issue as above.

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments
  2. Deleted

    This answer has been deleted due to a violation of our Code of Conduct. The answer was manually reported or identified through automated detection before action was taken. Please refer to our Code of Conduct for more information.


    Comments have been turned off. Learn more

  3. Anonymous
    2024-08-31T02:19:37+00:00

    Hi Martin

    At step 4 when i type wpeutil reboot and enter it restarts the computer but just put me back to the Lenovo logon screen

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments
  4. Anonymous
    2024-09-10T17:11:20+00:00

    Cześć, Kareena Chin Wing

    Witamy w społeczności Microsoft.

    Jeśli nie możesz zalogować się do komputera z systemem Windows 11, ponieważ zapomniałeś kodu PIN i nie możesz skorzystać z innych opcji logowania, np. odcisku palca, poniżej znajdziesz kilka kroków, które możesz wykonać, aby odzyskać dostęp bez resetowania laptopa:

    1. Uruchom w Advanced Boot Options :  Uruchom ponownie komputer i gdy tylko pojawi się logo Windows, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, aby wymusić wyłączenie. Powtórz ten proces dwa razy. Przy trzecim uruchomieniu system Windows powinien przejść do środowiska Automatic Repair.
    2. Stamtąd przejdź do „Rozwiązywanie problemów” > „Opcje zaawansowane” > Wiersz polecenia. Spowoduje to otwarcie wiersza polecenia przed uruchomieniem systemu Windows.
    3. Zastąp Menedżera narzędzi Wierszem poleceń : W wierszu poleceń wpisz następujące polecenia i naciśnij klawisz Enter po każdym poleceniu:
       c:
       cd windows\system32
       ren utilman.exe utilman.exe.bak
       copy cmd.exe utilman.exe
      
      Spowoduje to zastąpienie menedżera narzędzi na ekranie logowania wierszem poleceń.
    4. Wpisz i naciśnij Enter, aby ponownie uruchomić komputer.wpeutil reboot
    5. Na ekranie logowania kliknij ikonę Menedżera narzędzi. Powinno to spowodować otwarcie wiersza poleceń.
    6. W wierszu poleceń wpisz poniższe polecenie i naciśnij Enter:
       net user /add [username] [password]
       net localgroup administrators [username] /add
      
      Zastąp i żądaną nazwą użytkownika i hasłem. Spowoduje to utworzenie nowego konta administratora.[username][password]
    7. Możesz teraz zalogować się na nowe konto, które powinno mieć uprawnienia administratora i umożliwiać zresetowanie kodu PIN lub hasła do oryginalnego konta.
    8. Uruchom następujące polecenie:
       takeown /f %windir%\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\Microsoft\NGC /r /d y
       icacls %windir%\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\Microsoft\NGC /grant administrators:F /t
      
    9. Przejdź do poniższej ścieżki i usuń całą zawartość tego folderu:
       C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local\Microsoft\NGC
      
    10. Spróbuj zalogować się i zresetować kod PIN poprzedniego konta.

    Jeżeli cokolwiek jest niejasne, proszę nie wahać się ze mną skontaktować.

    Z wyrazami szacunku

    Martin | Specjalista ds. wsparcia społeczności Microsoft

    Dzień dobry

    Bardzo chciałbym zapytać o inny sposób ponieważ w swoim laptopie

    nie zawieram pliku " utilman.exe ". A za każdym razem gdy wpisuję podaną frazę

    z występującym " utilman.exe " piszę pod spodem, że nie znaleziono podanego

    pliku.

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments
  5. Anonymous
    2024-09-10T18:38:19+00:00

    Hi Martin

    The ASUS laptop goes to X:\windows\system32 when in CMD with no utilman - if I go to c::\windows\system32 I can commit the CMD command but I get no Utilman or CMD on the next reboot - I assume Utilman gives the accessability list - the list disappears and I get nothing. How do I get past this ?

    X: say BOOT and C: says OS

    Thanks

    Eric

    Was this answer helpful?

    0 comments No comments